HELIskop: Helios v mobilu

HELIskop

Skvělá platforma pro přístup do HELIOSu ať jste kdekoliv

Používejte Helios ve webové aplikaci kdekoliv. Spustíte ji na mobilu, tabletu, přenosném terminálu nebo počítači. Ve firmě, v terénu či u zákazníka.

Prohlížejte třeba objednávky, skladové zásoby, servisní případy. Zapisujte úkoly, objednávejte přímo od zákazníka. Přesunujte skladové zásoby, přijímejte a vydávejte ze skladu, odvádějte výrobky z výroby.

 

Vyvinuli jsme platformu HELIskop, která umožní přístup k datům Heliosu odkudkoliv. Jak pro čtení, tak i pro zápis. Každá firma má Helios nastavený jinak a má různé procesy. Platforma HELIskop je takový podvozek, na kterém pro vás postavíme rychle a levně aplikace, které jsou přesně přizpůsobené tomu, co potřebujete.

Pracujete ve webovém prohlížeči spuštěném na mobilu, tabletu, přenosném terminálu nebo na počítači. Používání je bezpečné. Pro provoz není nutná další přístupová licence do Heliosu.

 

Co naši klienti už spokojeně využívají?

 

Podpora obchodníkům

Obchodní zástupce má přístup ke skladovým zásobám, k historickým a aktivním objednávkám klienta a přímo od klienta může zadat novou objednávku.

Obchodník může zadat nové obchodní jednání přímo z terénu. Může se podívat na předchozí obchodní jednání s klientem.

Podpora skladníkům při příjmu a výdeji (mobilní skladník)

Skladník s využitím EAN kódů přijímá materiál a zboží, probíhá kontrola podle vydané objednávky a hlídají se rozdíly mezi objednanými a skutečně přijatými kusy. Z důvodu intenzivní práce s EAN kódy je vhodné využít mobilní terminál (například Zebra).

Skladník může přímo ve skladu zadat převod materiálu mezi sklady, kdy je možné hlídat převáděné zboží i podle jednotlivých šarží, kdy systém dovolípřeskladnit pouze položky s nejstarší šarží.

Skladník vydává zboží podle objednávek vydaných, s využitím čárového kódu. Systém kontroluje správnost expedovaných položek. Po úspěšné expedici je automaticky vytvořena výdejka.

Kompletní i náhodná inventarizace skladových položek.

Podpora při rozvozu zboží

Řidič vidí rozvozový plán. U každého zákazníka zadá počet vyložených obalů a počet přijatých obalů. Informace o úspěšné expedici se ihned zapíše do Heliosu. V případě příjmu nových obalů se v Heliosu založí nová objednávka pro daného klienta a klientovi je odesláno e-mailové potvrzení o převzetí.

Odvádění výrobků ve výrobě

Na počítači se čtečkou nebo na tabletu si operátor načte výrobní operaci, po ukončení výroby zadá počet odvedených kusů (shodných a neshodných). Může být zaznamenána délka operace.

Podpora servisních techniků

Servisní technik může do servisní zakázky přidat použitý materiál, napsat komentář a vygenerovat servisní zprávu, která se e-mailem odešle zákazníkovi. Servisní technik může i zadat nový servisní případ přímo u zákazníka.

 

Každý má Helios nastavený jinak a potřebuje něco jiného. Proto nemáme žádné předchystané aplikace, ale vždy je děláme na míru přímo vám. Díky platformě HELIskop to jde dobře od ruky, takže aplikace nejsou finančně náročné.

 

Kolik to bude stát?

Cena aplikace je stanovena podle náročnosti vývoje a upřesníme ji po provedení analýzy potřeb. Cena se většinou pohybuje v rozmezí 18 – 58 000 Kč za aplikaci. Roční systémová podpora je ve výši 20 % ceny aplikace.

Cena aplikace je stejná bez ohledu na počet uživatelů, kteří ji ve firmě využívají. Aplikace nevyžaduje zakoupení dalších uživatelů v Heliosu. Obojí přináší nemalou finanční úsporu.

 

A jakou aplikaci připravíme pro vás?

Ozvěte se!

Pište na jiri.herinek@helismile.cz nebo volejte +420 777 947 640.

 

Jak to funguje?

Aplikace ve webovém prohlížeči komunikuje s vnitřním webovým serverem IIS (Internet Information Services), na kterém běží naše webová aplikace HELIskop propojená s databází HELIOSu. Pracovníci si na svém zařízení nemusí nic instalovat. Aplikace je funkční v jakémkoli webovém prohlížeči a přizpůsobuje se rozlišení jejich používaného zařízení (mobil, tablet, přenosný terminál, webový prohlížeč v počítači).  Fotoaparát mobilu nebo scanner přenosného terminálu využívají k načítání čárových kódů.

Jak aplikace vzniká?

  1. provedeme analýzu vašich potřeb a společně vydefinujeme zadání pro potřebné aplikace
  2. navrhneme řešení, včetně grafického návrhu jednotlivých formulářů – co se má zadávat a co se má zobrazovat ve webové aplikaci
  3. aplikace pro vás připravíme a nahrajeme na váš server (přípravu necháme na vašem správci serveru)
  4. společně aplikace otestujeme a uvedeme do rutinního používání

Jaké jsou požadavky na přípravu serveru?

Mobilní zařízení musí mít přístup k internetu/intranetu, bude komunikovat se vzdáleným webovým serverem, který dále bude komunikovat s databází HELIOSu. K tomu je potřeba mít připravenou potřebnou infrastrukturu, tj. mít nakonfigurovanou službu „IIS server“ a https přístup k ní. (kamera na mobilním zařízení nejde v prohlížeči používat jen přes http protokol). Přípravu serveru zajistí váš správce.

  • Jedná se o webovou ASP.NET aplikaci.
  • Aplikace potřebuje podporu .NET Frameworku 4.8.1., kde jeho podpora je pak volitelná součást instalace IIS v jeho GUI instalátoru/konfigurátoru.
  • Základní ověření funkčnosti a připravenosti IIS serveru je možné zjistit pomocí jednoduché testovací stránky na adrese http://localhost/testIIS.aspx. Stránka po spuštění vypíše hodnotu Environment.Version Property (verze common language runtime).
  • Pro instalaci, nasazení a zkoušení aplikace je potřeba zajistit vzdálený přístup na server a přístupový účet s dostatečnými právy.
  • Webová aplikace musí mít i zajištěný přístup/práva k databázi HELIOSu přes connectionString.
  • K této aplikaci se musí uživatel dostat zvnějšku pomocí webového protokolu HTTP (HTTPS). Zde je možnost tento přístup zajistit pomocí nainstalovaného VPN klienta na zařízení každého uživatele. Druhý způsob, pro uživatele pohodlnější, je zajištění přístupu z vnějšku pomocí DNS záznamu na doméně a povolením portu a směrovaní na server. Zabezpečení se dále provádí kvalifikovaným certifikátem na název "aplikace". Certifikát stojí cca 500,- Kč ročně.

Doplňující informace

HELIskop je webová aplikace, která běží v prohlížeči z vašeho webového serveru a využívá nejlépe mobilní prohlížeč Chrome, pod kterým aplikaci testujeme. Principiálně by problém neměl být ani s jinými prohlížeči, Android WebView má jádro Blink (stejně jako Chrome, Edge atd.), problém jsme měli jen s kamerou ve Firefoxu. Google Mobile Services tak nejsou potřeba, aplikace používá na klientské straně jen běžné vlastnosti prohlížeče - Javascript a localStorage pro ukládání klientských dat. Není tak potřeba žádná doplňková instalace, pomocí funkce "Přidat na plochu" se aplikace může chovat podobně jako nainstalovaná aplikace ze "Store". HTTPS certifikát je nutný pouze kvůli ovládání kamery při čtení EANů. Vás se tato možnost týkat nebude, protože budete používat zařízení s integrovaným skenerem. Serverová část aplikace je pod technologií ASP.NET, kterou instalujeme na lokální IIS.

Při čtení EANu ze zařízení s integrovaným 2D scanerem se využívá emulace klávesnice zařízení skeneru, ale textové políčko nemusí být při skenování aktivní, musí být aktivní stránka s aplikací. Zařízení Zebra jde nastavit, aby při emulaci klávesnice před a po EAN kódu zapsala znak. My používáme znak ~, pomocí něj a keypress listener stránky poznáme začátek a konec načteného EAN kódu a pak na tuto událost zareagujeme. Pokud by bylo třeba, dá se samozřejmě implementovat i jiný Javascriptový mechanismus.