HELIskop: Helios v mobilu

Skvělá platforma pro přístup do HELIOSu ať jste kdekoliv
Používejte Helios ve webové aplikaci kdekoliv. Spustíte ji na mobilu, tabletu, přenosném terminálu nebo počítači. Ve firmě, v terénu či u zákazníka.
Prohlížejte třeba objednávky, skladové zásoby, servisní případy. Zapisujte úkoly, objednávejte přímo od zákazníka. Přesunujte skladové zásoby, přijímejte a vydávejte ze skladu, odvádějte výrobky z výroby.
Vyvinuli jsme platformu HELIskop, která umožní přístup k datům Heliosu odkudkoliv. Jak pro čtení, tak i pro zápis. Každá firma má Helios nastavený jinak a má různé procesy. Platforma HELIskop je takový podvozek, na kterém pro vás postavíme rychle a levně aplikace, které jsou přesně přizpůsobené tomu, co potřebujete.
Pracujete ve webovém prohlížeči spuštěném na mobilu, tabletu, přenosném terminálu nebo na počítači. Používání je bezpečné. Pro provoz není nutná další přístupová licence do Heliosu.
Co naši klienti už spokojene využívají?
Podpora obchodníkům
Obchodní zástupce má přístup ke skladovým zásobám, k historickým a aktivním objednávkám klienta a přímo od klienta může zadat novou objednávku.
Obchodník může zadat nové obchodní jednání přímo z terénu. Může se podívat na předchozí obchodní jednání s klientem.
Podpora skladníkům při příjmu a výdeji (mobilní skladník)
Skladník s využitím EAN kódů přijímá materiál a zboží, probíhá kontrola podle vydané objednávky a hlídají se rozdíly mezi objednanými a skutečně přijatými kusy. Z důvodu intenzivní práce s EAN kódy je vhodné využít mobilní terminál (například Zebra).
Skladník může přímo ve skladu zadat převod materiálu mezi sklady, kdy je možné hlídat převáděné zboží i podle jednotlivých šarží, kdy systém dovolípřeskladnit pouze položky s nejstarší šarží.
Skladník vydává zboží podle objednávek vydaných, s využitím čárového kódu. Systém kontroluje správnost expedovaných položek. Po úspěšné expedici je automaticky vytvořena výdejka.
Kompletní i náhodná inventarizace skladových položek.
Podpora při rozvozu zboží
Řidič vidí rozvozový plán. U každého zákazníka zadá počet vyložených obalů a počet přijatých obalů. Informace o úspěšné expedici se ihned zapíše do Heliosu. V případě příjmu nových obalů se v Heliosu založí nová objednávka pro daného klienta a klientovi je odesláno e-mailové potvrzení o převzetí.
Odvádění výrobků ve výrobě
Na počítači se čtečkou nebo na tabletu si operátor načte výrobní operaci, po ukončení výroby zadá počet odvedených kusů (shodných a neshodných). Může být zaznamenána délka operace.
Podpora servisních techniků
Servisní technik může do servisní zakázky přidat použitý materiál, napsat komentář a vygenerovat servisní zprávu, která se e-mailem odešle zákazníkovi.
Servisní technik může i zadat nový servisní případ přímo u zákazníka.
A jaká bude aplikace pro vás?
Ozvěte se!
Jak to funguje?
Aplikace ve webovém prohlížeči komunikuje s vnitřním webovým serverem IIS (Internet Information Services), na kterém běží naše webová aplikace HELIskop propojená s databází HELIOSu. Pracovníci si na svém zařízení nemusí nic instalovat. Aplikace je funkční v jakémkoli webovém prohlížeči a přizpůsobuje se rozlišení jejich používaného zařízení (mobil, tablet, přenosný terminál, webový prohlížeč v počítači). Fotoaparát mobilu nebo scanner přenosného terminálu využívají k načítání čárových kódů.
Jak aplikace vzniká?
- provedeme analýzu vašich potřeb a společně vydefinujeme zadání pro potřebné aplikace
- navrhneme řešení, včetně grafického návrhu jednotlivých formulářů – co se má zadávat a co se má zobrazovat ve webové aplikaci
- aplikace pro vás připravíme a nahrajeme na váš server (přípravu necháme na vašem správci serveru)
- společně aplikace otestujeme a uvedeme do rutinního používání
Jaké jsou požadavky na přípravu serveru?
Mobilní zařízení musí mít přístup k internetu/intranetu, bude komunikovat se vzdáleným webovým serverem, který dále bude komunikovat s databází HELIOSu. K tomu je potřeba mít připravenou potřebnou infrastrukturu, tj. mít nakonfigurovanou službu „IIS server“ a https přístup k ní. (kamera na mobilním zařízení nejde v prohlížeči používat jen přes http protokol). Přípravu serveru zajistí váš správce.
- Jedná se o webovou ASP.NET aplikaci.
- Aplikace potřebuje podporu .NET Frameworku 4.8.1., kde jeho podpora je pak volitelná součást instalace IIS v jeho GUI instalátoru/konfigurátoru.
- Základní ověření funkčnosti a připravenosti IIS serveru je možné zjistit pomocí jednoduché testovací stránky na adrese http://localhost/testIIS.aspx. Stránka po spuštění vypíše hodnotu Environment.Version Property (verze common language runtime).
- Pro instalaci, nasazení a zkoušení aplikace je potřeba zajistit vzdálený přístup na server a přístupový účet s dostatečnými právy.
- Webová aplikace musí mít i zajištěný přístup/práva k databázi HELIOSu přes connectionString.
- K této aplikaci se musí uživatel dostat zvnějšku pomocí webového protokolu HTTP (HTTPS). Zde je možnost tento přístup zajistit pomocí nainstalovaného VPN klienta na zařízení každého uživatele. Druhý způsob, pro uživatele pohodlnější, je zajištění přístupu z vnějšku pomocí DNS záznamu na doméně a povolením portu a směrovaní na server. Zabezpečení se dále provádí kvalifikovaným certifikátem na název "aplikace". Certifikát stojí cca 500,- Kč ročně.
Kolik to všechno bude stát?
Cena aplikace je stanovena podle náročnosti vývoje a upřesníme ji po provedení analýzy potřeb. Cena se většinou pohybuje v rozmezí 18 – 58 000 Kč za aplikaci. Roční systémová podpora je ve výši 20 % ceny aplikace (prvních 6 měsíců je zdarma).
Cena aplikace je stejná bez ohledu na počet uživatelů, kteří ji ve firmě využívají. Aplikace nevyžaduje zakoupení dalších uživatelů v Heliosu. Obojí přináší nemalou finanční úsporu.